Vyberte stranu

Jedna z najviac kladených otázok od našich klientov je, či ho vieme dostať na prvé miesto v Googli. Dá sa to teda alebo nie? Čo to vlastne je SEO optimalizácia pre vyhľadávače a ako presne funguje? Aké typy SEO poznáme? Prezradíme aj rôzne techniky, ako SEO rozvíjať a ako získavať cenné spätné linky na váš web.

Nikto nechce platiť zbytočne za reklamu, keď existuje aj iná cesta ako sa dobre umiestniť vo výsledkoch Google. V tomto článku nájdete overené návody ako zlepšiť svoju pozíciu vo vyhľadávaní a nasmerovať viac návštevníkov na svoj web.

Ako funguje prvá pozícia na Google

Keď si otvoríte Google.sk, vidíte tam len vyhľadávacie okno a dve tlačidlá: „Hľadať Googlom“ a „Skúsim šťastie“. To je prvá stránka a tam vás nevie dostať nikto.

Na to aby ste sa mohli zobraziť vo vyhľadávaní musí zadať klient nejaké slová do vyhľadávacieho okna, tieto slová sa volajú kľúčové slová. Optimalizácia pre vyhľadávače tzv. SEO je metóda, postup alebo systém, ktorým sa snažia rôzne webstránky zobrazovať čo najvyššie vo vyhľadávaní na konkrétne kľúčové slová.

Ak chcete, aby ste boli prví, keď niekto dá do Googlu názov vašej firmy, je to pomerne ľahké, ak vaša firma nemá tuctový názov, Google nájde vás a nerobí okolo toho veľkú vedu.

To isté platí, ak poskytujete nejakú jedinečnú službu v konkrétnom okrese a nemáte konkurenciu, napríklad na kľúčové slovo burgre Bratislava vyhľadá Google plno výsledkov a SEO je potrebné, no burgre Považská Bystrica už nemá veľa konkurencie a SEO by bolo zbytočné.

Pri produktoch predávaných cez e-shop je úplne iná situácia. Tam konkurencia existuje a Google zobrazuje konkurenciu podľa toho ako uzná za vhodné. Rovnako zobrazuje na vrchu vyhľadávania a po bokoch platenú reklamu. Reklama zobrazuje konkurenčné stránky, často aj tie, ktoré sú prvé vo vyhľadávaní.

Garantovaná pozícia

Ani veľký e-shop ako Alza nie je prvý na všetko čo predáva, súťaží s ostatnými.

Garantovať prvú pozíciu nemôže nikto. Kto to garantuje, tak nevie počítať, alebo využíva iba nevedomosť klienta. Prečo? Pretože na hlavnej stránke Google je iba obmedzený počet miest a prvé miesto patrí tej najrelevantnejšiej stránke podľa tajných vzorcov Google.

Vzorce sú tajné, lebo keby neboli, tak každý kto si zaumieni a zistí ako to funguje by bol automaticky prvý. Ale každý nemôže byť prvý, lebo prvý môže byť len jeden.

Obchodníci so SEO, ktorí tvrdia, že vás dostanú na prvé miesto pekne spievajú, keď vtáčka lapajú. Dostať sa na prvú stranu je oveľa jednoduchšie so SEO, ale takisto to memôže nikto garantovať.

Keby to bolo jednoznačné a dalo by sa to ľahko oklamať, tak by Google nikto už nepoužíval, lebo prvá stránka vášho vyhľadávania by bola plná špekulantov a ľuďom by sa už nechcelo Google používať, lebo by to nebolo užitočné.

Algoritmy a tajné vzorce

Ako to teda Google robí, že na vrchu sú vždy tie najlepšie výsledky? Podľa rôznych zdrojov sú to kombinácia relevantnosti textov na stránke v súvislosti s tým, čo ste zadali do vyhľadávania. Ďalšie faktory sú počet linkov z iných stránok na vašu stránku, kvalita vášho webu ako celku, gramatika, rýchlosť stránky, geografická poloha voči návštevníkovi, ktorý práve vyhľadáva a podobne.

Tieto vzorce sa stále menia a vylepšujú, najlepšie je preto tvoriť kvalitný a pravdivý obsah a ak sa ku vám niekto z Google preklikne, tak viete, že ste spravili niečo správne.

Byť prvý nie je ľahké ani s peniazmi na reklamu. Ak máte veľa konkurencie, tak súťažíte o prvé miesto v tzv. aukcii. Kto ponúkne cez Google Ads viac za klik, ten sa zobrazuje vyššie na zadané kľúčové slovo alebo frázu (to je to, čo návštevník zadá do vyhľadávania).

Ak predávate iPhone, tak súťažíte s množstvom obchodníkov, ak predávate svoje výrobky len v jednom okrese a nemáte konkurenciu, prví môžete byť takmer zadarmo, s dobre nastavenou stránkou úplne zadarmo.

Ako na SEO v praxi

Chcete byť dobre umiestnení v Googli, nechcete za to platiť a máte chuť a trochu času na optimalizáciu? Toto sú pravidlá, ktoré sme úspešne otestovali v praxi a môžu vám pomôcť posunúť stránku vyššie vo vyhľadávaní.

Linkovanie, citácie, kvalita spätných odkazov

Odkaz, link, citácia vnímajte v tomto článku ako rovnakú vec, jedna stránka odkazuje preklikom na inú stránku.

Vo vedeckej výskumnej činnosti sú citácie dôležitý faktor, ktorým sa hodnotí kvalita vedeckej práce. Ak máte veľa citácií v renomovaných zahraničných vedeckých časopisoch, tak vedecká komunita považuje váš výskum za kvalitný. Či je to fér alebo nie, o tom nebudeme diskutovať, podobne funguje aj Google.

Ak Google vidí, že v poslednej dobe začalo na vašu stránku odkazovať veľa iných dobre hodnotených webových stránok, považuje to za veľmi dôležitý faktor a v jeho vzorci je to jedna premenná (len Google nechce povedať, akú váhu má).

Ak na vašu stránku odkazuje málo stránok, alebo žiadna, je to jasný signál, ste nezaujímavý pre webovú komunitu. Aj tak môžete byť prví vo výsledkoch vyhľadávania. Dosiahnete to tak, že budete mať obsah, ktorý nikto iný na stránke nemá ten váš jedinečný obsah niekto začne hľadať, Google to nájde iba u vás – ste prví, gratulujeme.

O tom či odkazy z pochybných stránok, katalógov a diskusných príspevkov môžu znížiť váš page rank sa vedú ťažké debaty, roky skúseností však hovoria, že nemôžu. Hlavnú dôvod prečo si to myslíme? Google vás predsa nemôže len tak penalizovať za veci, ktoré nemáte pod kontrolou. Čo keby vás konkurencia nalinkovala z nekvalitných stránok? Jediná rada, nestrácajte čas získavaním linkov z nekvalitných stránok, ale ak ich už máte, nebojte sa, neuškodia vám.

Ako linkovať, nie je link ako link

Pre príklad si zoberme nasledujúce linky, aby to bolo zrozumiteľnejšie:

Klasický https://www.mojewebstranka.cz, z textu Mojewebstranka.cz, na kľúčové slovo Najlepší webdesign v České republice.

Rozdiel je pre Google veľký, každý link mu dáva iný signál a má inú váhu v jeho vzorci. Klasický link je len link na stránku, nič viac, málo bodov. Link z textu, ktorý má v názve webovú stránku je trošku lepší link, priraďuje nejaké kľúčové slovo ku konkrétnej webovej adrese, ale stále málo bodov. Link na kľúčové slovo alebo frázu však prináša najväčšiu hodnotu v SEO. Ak by veľa stránok odkazovalo z nejakou frázou na vašu stránku, tak Google zvyšuje vaše umiestnenie vo vyhľadávaní na danú frázu. Toto definitívne funguje, máme to odskúšané, čím kvalitnejšia stránka na vás takto odkazuje, tým lepšie.

Veľa top platených SEO firiem používa túto techniku tak, že za zľavnené ceny nakupujú PR články v médiách, ktoré majú dobrú reputaciu, a z týchto článkov linkujú jeden až dva dobre premyslené linky pomocou správnych kľúčových slov na web svojho klienta.

Keď Google najbližšie naindexuje takýto PR článok, tak pridá veľa bodov klientovej stránke a určí linkovanému webu väčšiu váhu na tie slová vo svojom tajnom vzorci.

Relevancia, automatická inteligencia, štatistiky

Google sa nenechá len tak oklamať množstvom spätných odkazov na jednu stránku. Dávno zistili, že existujú rôzne Blackhat (porušujúce pravidlá) a Whitehat (neporušujú pravidlá, ale sú na hrane) techniky, ako toto oklamať. Vynaliezaví ľudia sa navzájom linkovali, vytvárali linkovacie farmy, linky sa kupovali, roboty spamovali diskusné fóra, kde linkovali na rôzne weby, to už dávno nefunguje.

Relevancia je teraz asi rovnako dôležitý faktor ako linkovanie, relevancia je pomer, akým ľudia reagujú na vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Ak sa na vašu stránku prekliknú, tak Google sleduje, či sa vrátite potom naspäť na Google a hľadáte to isté, alebo ste na pôvodnej stránke našli všetko čo ste hľadali.

Hľadáte návod, ako správne nabíjate batérie do auta. Veľa článkov, veľa blogov, veľa obchodníkov o tom píše. Ak ste o tom práve napísali článok a Google vyhodnotí, že po prečítaní vášho článku sa už ľudia nevracajú s rovnakým problémom, váš článok raketovo rastie smerom hore vo výsledkoch vyhľadávania.

Ako to Google robí. Jednoducho, sleduje návraty na stránku vyhľadávania, automatická inteligencia vyhodnocuje určité vzorce správania, priebežne stránky boduje.

Trending

Veľmi podobná vec ako relevancia, tu však Google hodnotí skôr aktuálne čerstvé články a zobrazuje na vrchu vyhľadávania obsah, ktorý časom stratí svoju popularitu. Príkladom sú články z médií, ktoré majú dnešný dátum, alebo stránky, ktoré sú aktuálne virálne zdieľané na sociálnych médiách a preto Google nemusí rozmýšľať, automaticky vie, že patria na vrch.

Príklad 1: Hokejisti včera vyhrali dôležitý zápas, niekto hľadá slovo hokej, prvé čo sa zobrazí sú čerstvé výsledky z renomovaných športových novín.

Príklad 2: Sledovaný politik vydal nejaké „populárne“ vyhlásenie a všetci to zdieľajú, ak niekto zadá do vyhľadávania jeho meno alebo politickú stranu, toto vyhlásenie sa zobrazuje ako prvé.

Príklad 3: Váš obľúbený hudobný festival sa končí zajtra, svoju účasť zdieľal na svojom Facebooku nejaký TOP spevák a všetky médiá linkujú festival v sekcii kultúra. Zadáte názov festivalu do Google, nezobrazí sa však hlavná stránka festivalu, ale článok o účasti toho TOP speváka.

Pri trendingu Google posudzuje takisto aj relevanciu, to znamená, že ak sa viac kliká na tretiu pozíciu, onedlho tretia pozícia bude už druhá a takto sa postupne upravuje poradie výsledkov vo vyhľadávaní. Je to živý mechanizmus, ak chcete aktívne robiť SEO, neustále musíte na svojom obsahu pracovať, alebo tvoriť nový. Tiež pomôže iba kvalitný obsah ktorý ľudia chcú čítať.

Kvalita obsahu, čo to znamená?

Veľa SEO návodov hovorí o kvalite obsahu. Čo je to teda kvalitný obsah? Kvalitný obsah má byť v prvom rade originálny, ucelený, užitočný.

Ako teda Googlebot, robot od Google, ktorý skenuje vašu stránku zistí, či máte obsah kvalitný?

Relevancia, relevancia, relevancia. Ak ľudia na vašej stránke ostávajú dlho a nevracajú sa hľadať to isté naspäť na Google, myslí si, že máte kvalitný obsah. Ak z 10 prvých výsledkov štatisticky najviac ľudí klikne na ten váš, posuniete sa časom vyššie.

Google prezradil, že hodnotí aj gramatiku, ale to asi nie je veľký faktor, nakoľko na prvom mieste sa často nachádzajú články s početnými gramatickými chybami.

Okrem gramatiky Google pozerá aj na farby na stránke a použiteľnosť stránky. Ak máte modrý text na svetlo-žltom pozadí, tak Google si spraví svoju matematiku a zistí, že váš text je ťažko čitateľný, lebo kontrast medzi pozadím a písmom je malý a body strácate.

Použiteľnosť stránky má strašne veľa faktorov ako malé nečitateľné písmená, zlá alebo chýbajúca mobilná verzia, tlačidlá s malým odstupom od seba, chýbajúca alebo zle spravená navigácia. Ak používate WordPress a máte nainštalovanú nejakú serióznu tému, tak s týmto nebudete mať väčšinou problém.

Nové a staré techniky SEO

SEO tu je už dlho, Google sa vyvíja obrovskou rýchlosťou a svoje vzorce mu pomáha ladiť automatická inteligencia, veľa starých návodov na internete dookola opakuje desať rokov staré techniky, autori od seba navzájom kopírujú neoverené bludy, ktoré sú dnes úplne irelevantné.

Ak nemáte čas na zbytočné experimenty, poučte sa a nestrácajte svoju energiu starými technikami, Google vie oceniť moderné SEO.

Plánovanie SEO

Identifikujte svoje kľúčové slová

V prvom odstavci je vysvetlené, ako funguje Google a dôležitosť kľúčového slova. Ak idete plánovať SEO, potrebujete si vybrať, na ktoré kľúčové slová chcete, aby sa Vaša stránka zobrazovala.

Získajte linky na svoju stránku

Zabezpečte, aby iné stránky odkazovali na vašu stránku, ideálne z textu, kde kľúčové slová budú obsahovať link na váš web.

Kvalitný obsah

Na vašej stránke zverejnite obsah, ktorý je kvalitný, užitočný, overený. Ak predávate produkt, dajte si námahu ho dobre popísať, pridať k nemu obrázky alebo hodnotenia. Ak poskytujete služby, rozpíšte rozsah služieb, zverejnite cenu, dajte ľudom dôvod nevrátiť sa na Google a hľadať ďalej. Nekopírujte texty od výrobcu, inak nie ste originálni, ale zaručene sa váš web bude zobrazovať pod výsledkami výrobcu, lebo Google vie, že tie isté texty tam boli skôr z iného zdroja.

On Page SEO

Čo je to On Page SEO? Úkony, ktoré robíte u vás na stránke a máte ich 100% pod kontrolou SEO komunita nazýva „on site“, čo znamená v preklade z angličtiny SEO na stránke.

Titulka a popis

Titulka, Popis = Title, Description v HTML meta popise

Medzi úkony na stránke sa počítajú nastavenia Titulky a Popisu stránky alebo článku. Každý dobrý redakčný systém vám umožňuje tieto veci nastavovať pre každú stránku individuálne názov, popis.

Titulka a popis sú signál, čo by ste chceli by, aby Google zobrazil vo výsledkoch vyhľadávania, keď bude zobrazovať tú vašu konkrétnu stránku. Niekedy to Google rešpektuje, ale niekedy zobrazí v namiesto vášho popisu iný text. Hlavne ak návštevník hľadá niečo, čo sa nenachádza priamo v popise.

Open Graph protocol

S nastaveniami Open Graph máte možnosť kontrolovať, čo sa stane, keď niekto zdieľa vašu stránku napríklad na sociálne médiá. Normálne to funguje tak, že ak kliknete na článku zdieľať na Facebooku, tak si Facebook sám nájde na stránke nejaký obrázok, sám vyberie čo dá do popisu a vygeneruje zdieľací dialóg.

S Open Graph si pre každú stránku môžete nastaviť, ktorý obrázok má byť ten na zdieľanie, čo má byť nadpis a popis zdieľaného príspevku. Všetky moderné weby a redakčné systémy sa dajú nastaviť tak, že si open graph naklikáte pri novej stránke alebo pri článku.

Na kľúčové slová v hlavičke HTML sa vy…ite

Kľúčové slová v meta popise boli kedysi dôležitý faktor, veľa ľudí ich pridáva aj dnes aj napriek odporúčaniam Googlu nerobiť to, naozaj to nie je potrebné. Pozrite si 10 prvých stránok v Googli na nejaké populárne kľúčové slovo, žiadna zo stránok nebude mať zadané kľúčové slová v meta popise, to musí stačiť ako dôkaz, že meta kľúčové slová sú história.

Off Page SEO

Opak On Page, toto je už mimo vašich rúk. Do Off Page SEO patrí získavanie linkov z iných stránok na vašu, propagácia vašej stránky na vašich sociálnych médiách a profiloch influencerov, Guest Blogging, a podobne. Všetko je to hlavne o linkoch na váš web.

Ako kreatívne a efektívne získavať linky na svoju stránku

Ako sme už spomínali, linky z iných stránok na vašu sú jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré určujú autoritu vašej stránky a ovplyvňujú vašu pozíciu vo vyhľadávaní. Tieto linky sa niekedy volajú odkaz, spätný odkaz, backlink, referral a podobne a metóda získavania linkov sa nazýva LinkBuilding.

Lokálne linky

Pridajte svoju stránku do lokálnych katalógov stránok, ak ste lokálny biznis. Lokálne linky môžete získať aj tak, že sa pridáte do rôznych zoznamov firiem, požiadate webmastera vašej obecnej/mestskej webstránky, aby vás pridal a podobne.

Tematické linky

Liky na vašu stránku, ktoré smerujú zo stránok venujúcim sa témy vášho webu sú hodnotnejšie. Ak máte firmu na výrobu čokolády, tak linky z gastro časopisu alebo blogu na tému dezertov budú pre vás hodnotnejšie, ako z katalógu strojárskych firiem.

Blogeri, influenceri, sociálne médiá

Dnes je veľa blogerov, ktorí majú úspešné weby so slušnou návštevnosťou a linky z ich stránok môžu pomôcť rovnako dobre ako platený link z PR článku v renomovanom denníku. Hlavne ak PR článok zmizne časom niekde v archíve a blogerova stránka je viac príbuzná téme vášho webu ako všeobecné denné noviny.

Influenceri sú momentálne populárni, ale hodnotné linky získate hlavne cez ich blogy. Z Instagramu sa linkovať nedá, spätné linky z Facebooku a Twitteru sú nízko hodnotené a idú cez tzv. presmerovanie link.php alebo https://t.co/abcdefth.

Ako presvedčiť majiteľa stránky, aby na vás linkoval?

Ozvite sa im, nič za to nedáte, ak vaša stránka ponúka niečo užitočné, ľudia sú vo všeobecnosti otvorení vás nalinkovať ochotne a zdarma.

Ego bait je anglický výraz pre hru na ego, používa sa, keď chcete nahovoriť niekoho aby linkoval na váš web tým, že ho osobne alebo jeho firmu spomeniete vo článku. On si potom môže na stránku zverejniť Napísali o nás alebo sa s tým pochváliť na napr. na sociálnych médiách.

Oprava nefunkčných linkov, pracná metóda, kde hľadáte ručne alebo pomocou SEO nástrojov na cudzích stránkach linky na zastaralé alebo nefunkčné weby a snažíte sa presvedčiť majiteľov, aby nefunkčný link vymenili za link na váš web.

Vyvarujte sa automatom, nenaleťte špekulantom

Často lákavá metóda je na zahraničných stránkach alebo od lokálnych špekulantov zakúpiť SEO balíček, v ktorom sľubujú stovky až tisíce linkov na váš web za rozumný poplatok.

Netreba na to nenaletieť, v najlepšom vám vygenerujú pár málo kvalitných linkov, ktoré Google bude úplne ignorovať. V tom horšom prípade sa dostanete do problémov, pretože vás zaregistrujú na stránky, kde zverejnia vaše kontakty do odpadových katalógov. Problém je, že tieto katalógy si nechajú automaticky nahrať kontakty zdarma, ale výmaz alebo úprava je za poplatok. Tak bude potom svietiť vaše staré telefónne číslo alebo e-mail niekde na webe ešte o desať rokov neskôr a pokiaľ nezaplatíte výpalné, tak to nezmažú. Nie len to, ale keď zistia, že ste ochotní platiť, každý z týchto špekulantov má iné katalógy, kde vás pridá tiež a bude vám posielať ponuky už väčne. Ak ste v týchto katalógoch, radšej ich ignorujte, Google aj tak už väčšinu z nich odhalil a ignoruje ich.

Koľko stojí profesionálne SEO?

Dobré a rýchle SEO stojí veľa.

On-Page SEO je u nás zdarma

S MojaWebstranka.sk máte On-page SEO úplne zdarma, nainštalujeme vám veľmi kvalitné a overené nástroje a nastavíme web tak, aby všetky parametre pre SEO boli vo váš prospech. Pri každej stránke si môžete nastavovať základné SEO ako názov a popis stránky, Open Graph pre sociálne médiá, rich snipplets pre produkty v e-shope sa generujú automaticky, vypnúť stránku z indexu sa dá ručne a ľahko. Automaticky nastavíme kanonickú verziu URL, aby ste si omylom nevygenerovali duplicitný obsah.

Off-page SEO

To je tá pracná časť. Čo sa dá zdarma? S dôkladným plánom sa dá dosiahnúť celkom dobrého výsledku už do 6 mesiacov.

Google sa snaží nové stránky brať s rezervou, počkať si, či to nie sú špekulanti. Ak však vaša stránka naberie trend a bude sa zdieľať, začnú na ňu linkovať vplyvní influenceri a stránky s vysokou autoritou, videli sme aj 4-dňový rast na prvé miesto na konkrétne kľúčové slovo. To sa dá iba z  autoritatívnych stránok, z ktorých Google zaregistruje link okamžite, napríklad lebo ich skenuje každý deň a považuje za super autoritu.

Zadarmo nie je nič, treba si vyhradiť veľa času, plánovať, správne si vyberať kľúčové slová, zistiť ktoré sa hľadajú a ktoré nie, aby ste si vybrali správne a nevenovali sa budovaniu linkov na slová, ktoré nikto nehľadá. Či niekto hľadá slová sa dá zistiť v Keyword Plannerovi v Google Ads.

Môžete odhadnúť trend, ktorý príde o mesiac a ak máte štastie a dobrý obsah, tak vás nezosadí z prvého miesta ani silnejší hráč.

Platené SEO, ktoré má naozaj dobré výsledky

Spolupracovali sme s viacerými agentúrami, ktoré robili kvalitné a dobré SEO. Najlacnejšia z nich účtovala klientovi 600€ mesačne s minimálnym kontraktom na 12 mesiacov. Aj tak negarantujú, že budete prví, ale budú sa snažiť. Vtedy poznáte, že to je aspoň trochu seriózna agentúra.

Agentúry v podstate používajú WhiteHat techniky, ktorými naháňajú linky na klientovu webstránku. Takisto správne píšu obsah a nadpis, aby obsahoval slová, ktoré niekto potenciálne aj bude hľadať.

Poznajú sa s novinármi, majú nakúpené množstevné zľavy na PR články od renomovaných denníkov a týždenníkov, poznajú blogerov, kontaktujú za vás majiteľov rôznych stránok a podobne.

Je to manuálna práca, ktorá pozostáva z plánovania, prieskumu kľúčových slov na ktoré sa klient chce zobrazovať, písania originálnych článkov, oslovovania médií, udržovania vzťahov s blogermi a influencermi, kopec telefonovania a vyjednávania s majiteľmi úspešných webov.

Niektoré agentúry robia aj GreyHat techniky, to je taká technika mezi WhiteHat a BlackHat, je úplne na hrane a dlhodobo sa nemusí vyplatiť. Tam sa zaraďuje tvorenie umelých hodnotení, pridávanie linkov na diskusné fóra, pridávanie linkov na umelo vytvorené webstránky len za týmto účelom a kupovanie linkov od rôznych „sprostredkovateľov“. Tam varujeme všetkých, ktorých pokúša rýchly zisk, nerobte to! Budú vám tvrdiť, že je to všetko legálne a OK, ale pravdou je, že Google nie je hlúpy, ak sa zrazu zobrazí dvesto linkov v rôznych diskusiách na stránku, ktorá existuje iba mesiac, je to podozrivé.

MojaWebstránka.sk nerobí Off-page SEO, ak máte záujem o kontakty na osvedčené agentúry, zavolajte nám, odporučíme vás.

Skôr však odporúčame tvoriť kvalitný obsah, na ktorý budú ľudia radi a zdarma linkovať. Dávajte si dobré popisy na svoje produkty a služby. Riešte ľuďom problémy, investujte svoj čas múdro.

Kedy sa SEO neoplatí a lepšie je kúpiť si reklamu

Sami si radšej platíme dobre zacielenú reklamu, pretože SEO má obmedzené možnosti. Na SEO vám príde ten, kto hľadá niečo, čo vaša stránka obsahuje. Ak chcete, aby na vašu stránku prišli všetci ľudia, ktorí práve uvažujú nad vašim produktom, SEO nepomôže a je často bezpredmetné. 

Zvážte koľko stojí váš čas. Podľa toho koľko je vaša prepočítaná hodinová mzda, alebo hodinová mzda vašich zamestnancov si ľahko spravíte správny výpočet. Na to aby ste dostali 1000 ľudí mesačne na stránku pomocou SEO strávite napríklad 70 – 700 hodín, čo je 9 dní – tri mesiace pracovného času jedného človeka. Výsledok záleží aj od dopytu, niekto pracuje v biznise, kde 1000 návštev na stránke je úspech a ešte aj zarobí, niekto v biznise, kde 1000 ľudí na stránke nezarobí ani na kávu po prepočítaní návratnosti konverzie z návštevníka na klienta.

Niektoré služby a výrobky ľudia naozaj hľadajú denne a v masách, tam sa oplatí SEO viac ako ak ste v biznise, kde vyrábate ložiská do turbíny pre veterné elektrárne.

Napíšte nám svoje skúsenosti a postrehy ohľadom SEO

Komentujte, zdieľajte, opravujte nás.

S nami má kvalitné SEO služby každý klient automaticky v cene webovej stránky. Okrem On Page SEO je v cene aj monitoring cez Google Search Console zaškoleným profesionálom.

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo. 

Shares
Share This