Vyberte stranu
Ani nerozmýšľajte, že sa pustíte do tvorby webstránky, kým si neprečítate toto!

1. Nestraťte Vaše SEO pozície v Googli pri prerábke stránky

Ak neurobíte správne technické nastavenia v pozadí pri prerobení starej webstránky môžete prísť cenné roky budované pozície vo vyhľadávaní a pôjdete znova od nuly. Náprava tejto chyby Vás bude stáť čas alebo peniaze, alebo oboje.

2. Vaša stránka môže byť doslova neviditeľná pre Google

A to všetko chybou jedného dôležitého nastavenia. Neverili by ste, ale sú stránky, ktoré s touto chybou fungujú roky a doslova prichádzajú o biznis.

3. Obľúbené posuvné obrázky na hlavnej stránke – vynechajte ich!

Za to, že ich všade vidíte ešte neznamená, že je to dobrá voľba. 89% ľudí uvidí iba prvý slide. Informácie umiestnené na ostatných slidoch sú Vaša premárnená obchodná príležitosť. O Vašej perfektnej akcii alebo dôležitej informácii sa takmer nikto nedozvie!

4. Supervýhodný hosting, ktorý Vás za rok stojí menej ako lepšie ponožky

Ak bude Vaša stránka pekná a úspešná, na super lacnom hostingu bude takmer určite pomalá. Kvalitné obrázky a rastúca návštevnosť si vyžadujú serverový výkon, ktorý v tej cene pravdepodobne nedostanete. Pomalú stránku nemajú radi ani návštevníci ani Google.

5. Posielate ľudí z webstránky na svoje profily na sociálnych médiach?

Ste influencer? Ak nie, aký máte obchodný cieľ za rozhodnutím poslať si ľudí preč z webstránky? Použite Facebook a Instagram na to, aby Vám nosili ľudí na web, tam máte viac priestoru presvedčiť ich, aby nakúpili alebo sa Vám ozvali.

6. Webstránka nie je fotoarchív

Máte pekné fotky produktov či realizácií Vašej služby a chcete sa pochváliť. To je dobre, ale zvážte množstvo fotiek. Jednak preto, že Vaši zákazníci si pozrú možno 5, možno 20, ale určite nie 70 fotiek. Za druhé, príliš veľa fotiek, znamená príliš veľa megabajtov, ktoré budú spomaľovať Vašu stránku.

7. Váš telefón robí fotky v rozlíšení na billboard

Fotky, ktoré nahráte na web zmenšite a zoptiamlizujte. Naozaj nie je dôvod nahrávať tam 12 megabajtové fotky. Platí vyššie spomínané – veľké fotky spomaľujú Vašu stránku. Pomalé stránky nemajú radi návštevníci ani Google.

8. Rok 2020 a Vy máte ešte nezabezpečenú stránku?

Ak Vaša stránka ešte nemá https pred názvom, tzv. SSL certifikát, škodíte si. Stránka s oznamom „Nezabezpečená“ môže odradiť Vašich zákazníkov. Google má tiež radšej https a netaja sa tým už niekoľko rokov.

9. Vaše logo nie je vizitka

Nesnažte sa tam zmestiť názov firmy, popis činnosti a ešte aj nejaký grafický prvok. Neuveríte, ale niektoré firmy potiahli v logu ešte aj telefónne číslo. Väčšina ľudí príde na Váš web z mobilu, logo tam bude maličké. Viac ako slovo alebo dve budú nečitateľné.

10. Pozreli ste si Vašu stránku v mobile?

Ak je staršia ako 2-3 roky, je dosť veľká šanca, že to bude čistá katastrofa. Ak je urobená starým systémom, uvidíte web určený pre počítačúvú obrazovku zmenšený na niečo okolo 7×12 cm. Nečitateľné, nepoužiteľné. Ak návštevník nie je zúfalý, odchádza. Ak už aj máte stránku prispôsobenú pre mobily, občas si ju tam skontrolujte a definitívne po každej zmene. Možno budete prekvapení koľko nedostatkov nájdete – niečo príliš malé, niečo príliš veľké alebo posunuté.

11. 50/50 šanca, že máte na webe nefunkčnú Google mapu

Ak ste ju pridávali dávnejšie, Google medzičasom urobil zmeny, ktoré potrebné zapracovať. Ak ich neurobíte, Vaša mapka sa bude zobrazovať s „parádanym“ oznamom o nefunkčnosti. Dojem na zákazníka, nič moc.

12. Ruku na srdce – kedy ste si naposledy pozreli Vašu vlastnú webstránku?

Nesvieti Vám tam najnovšia aktualita z roku 2017? Vaši zákazníci to vedome alebo podvedome vnímajú a ten dojem nie je dobrý. Ak nemáte čas na neustálu aktualizáciu, zjednodušte stránku. Vyhoďte zbytočnosti. Bude prehľadná a rýchla. Zákazníci to ocenia.

13. Pozor na texty umiestnené cez obrázok

Ak nebude dobrý kontrast bude to škaredé a nečitateľné. Doba responzívnych webov, ktoré prispôsobujú svoju veľkosť obrazovke, robí písanie textov cez obrázok ešte väčšou výzvou. Ak si myslíte, že to obídete tak, že text do obrázka vložíte v nejakom kresliacom programe a nahráte to tam celé ako obrázok, zasa zle. Na mobile sa aj text zmenší ako obrázok, a bude to nečitateľné. Ak si to chcete zjednodušiť vyhnite sa textom písaným cez obrázky úplne, alebo si to dajte spraviť niekomu, kto vie čo robí.

Čokoľvek z týchto chýb Vás môže pripraviť o zákazníka. A zákazníci sa rovnajú peniaze. Náprava niektorých z týchto chýb Vás bude stáť relatívne veľa času, ak nie ste zbehnutí v tvorbe webov. Váš čas sú peniaze. Chybám sa snažte radšej vyhnúť ako ich naprávať. Alebo zverte svoju webstránku, niekomu, kto vie čo robí a nechajte celé tieto starosti na nich!

Do tvorby stránky sa mi vôbec nechcelo. Ale s tímom Mojawebstranka.sk to bola hračka! Väčšinu práce urobili za mňa. Pripravili návrh dizajnu, štruktúry aj textov. Ak nemáte čas a chuť vybavovať sa s tvorbou webu mesiace, zavolajte im!

Daniel Hupka, Best-Stav PH

zobraziť všetky referencie >

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad Google reklamou alebo novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.