Vyberte stranu

Guest Blogging je veľmi efektívny spôsob, ako sa zviditeľniť na cudzom blogu. Je to marketingová taktika a veľmi dobrá SEO metóda na získavanie spätných odkazov. SEO nie je zďaleka jediný benefit Guest Bloggingu. Vy napíšete článok, ktorý zverejníte na cudzom blogu. V tomto článku sa dozviete aj na čo si dávať pozor a ako sme dostali pokutu za „požičaný“ obrázok.

Aké sú výhody Guest Bloggingu?

Výhodné to môže byť pre obe strany. Ten, kto zverejňuje cudzie blogy má nový obsah, ktorý mu prináša návštevníkov, ktorých by inak nemal. Ten kto píše ako Guest ( hosť po anglicky ) získa nových čitateľov. Písaním na inom ako svojom blogu upozorní na svoju existenciu nové publikum. Podľa dohody môže získať aj spätný odkaz na veľmi kvalitne nalinkované kľúčové slová.

Výhody z pohľadu majiteľa blogu, vydavateľa

Podľa typu blogu alebo biznisu, ťažiť z nového obsahu môžete dvoma rôznymi spôsobmi. Získate nový obsah a dostanete sa do povedomia ostatných blogerov.

Ak píšete firemný blog, pravdepodobne nový obsah pritiahne na vašu stránku návštevníkov, ktorých by ste inak nemali. Je na vašej šikovnosti, či ich dokážete konvertovať z návštevníka na klienta. Tento obsah za vás zadarmo napíše niekto iný, ušetríte tak čas pri písaní alebo honorár pre copywritera.

Ak zarábate na obsahu, tak nový obsah je asi vždy vítaný. Ešte k tomu ho ani nemusíte písať. Ak analyzujete návštevnosť vášho webu a zverejníte dostatočné množstvo kvalitných blogových Guest článkov, zo štatistík môžete prísť vďaka čerstvému obsahu na nové trendy. Nové nápady, iný štýl písania, iná téma môže byť práve to, čo vašim pravidelným čitateľom doteraz na vašom blogu chýbalo.

Výhody z pohľadu autora

Autor príspevku pri Guest Bloggingu je v tomto prípade hosť, the Guest. Napísaním Guest príspevku si zabezpečíte rozšírenie svojho publika. Ak ste autor, dohodnete sa s iným majiteľom blogu na Guest Poste – to je ten spomínaný obsah resp. článok. Väčšinou si dohodnete tému, obsah, rozsah, počet spätných linkov a mieru komerčnosti príspevku. Ak sa dohodnete, váš článok by mal informovať čitateľov iného blogu a vy máte tri výhody: noví ľudia sa o vás dozvedia, máte spätný odkaz pre SEO a budujete si značku alebo autoritu, ak je váš obsah kvalitný.

Na čo si dávať pozor?

Dajte si pozor na lenivých autorov, plagiátorov. Na malom Slovensku je veľmi jednoduché overiť si autora vopred. Prečítajte si jeho blog, zistite, či nekopíruje obsah od niekoho iného a dajte mu šancu. Pred uverejnením blogu vždy overte, či už nie je text zverejnený v podobnom znení niekde na internete. Zadajte aspoň tri odstavce po jednom do Google a uvidíte, či sa nenájde niekde presná kópia.

Obmedzujte počet spätných odkazov na minimum, ale doprajte ich. Jeden až dva odkazy sú optimálne množstvo. Externé odkazy neobmedzujte prísne, ak ide každý odkaz na iný web, SEO to negatívne neovplyvní, hlavne ak sú to poctivé citácie.

Ako začať a dohodnúť si spoluprácu

Kontaktujte autora blogu, na ktorom by ste chceli zverejniť váš článok. Dohodnite sa na pravidlách ako sú rozsah článku, obsah článku a mieru komercie.

Obsah by sa mal zhodovať s vašimi firemnými alebo osobnými hodnotami a mal by byť užitočný pre vašu cieľovku. Vždy sa dohodnite na téme a obsahu. Písať dobré blogy je náročné, preto je lepšie si radšej stanoviť pravidlá, aby jeden nepísal zbytočne na mieru niečo, čo potom druhý nezverejní.

Miera komercie je individuálna záležitosť, asi nebudete chcieť na svojom blogu propagovať konkurenciu alebo zverejňovať článok plný reklamy.

Odporúčame kontaktovať najprv blogy, ktoré sú blízke téme vášho blogu alebo podnikania. Strojár by asi nezaujal publikum gastro časopisu, ale aj vyhľadávače hodnotia relevanciu obsahu a linkovaného textu podľa kontextu. Ak vám nejde hlavne o optimalizáciu pre vyhľadávače, pokojne uverejnite na svojom blogu články aj z iných odvetví. Buďte kreatívni, zaujmite čitateľa. Ak píšete o marketingu a budete hostiť článok od firmy zo strojárskeho odvetvia, dohodnite sa aby písali napríklad o ich prístupe k marketingu vo svojom odvetví.

Pri dohodovaní spolupráce si premyslite dopad autorovej reputácie na vašu značku. To platí aj pre blogy, ktoré píšu firmy. Prečítajte si najprv niekoľko článkov pred tým, ako sa pustíte do spolupráce. Vyvarovať sa nenávistným blogom je asi každému jasné, ale problém môžu byť aj blogy, ktoré propagujú produkty a služby, ktoré autori nikdy nevyskúšali. Blogy, ktoré príliš tlačia pri reklame na pílu tiež nebude asi veľa ľudí čítať. My budeme zvažovať aj fakt, či má stránka mobilnú verziu a je zabezpečená cez HTTPS.

Príhoda s pokutou za ukradnutý obrázok

Pri spolupráci s inými autormi si vždy skontrolujte obrázky použité v článku na copyright. Použite nástroj ako je TinEye alebo túto stránku od Google, nahráte tam obrázok a obe stráky vyhľadajú, kde všade sa vaša fotka nacháza. Dávajte si pozor, aby sa nenachádzala v nejakej fotobanke pod inou licenciou ako CC0.

V minulosti sa nám na inej stránke stalo, že nás kontaktovala medzinárodne známa fotobanka s predžalobnou výzvou a chcela po nás 700€ za uverejnenie maličkej fotografie pri článku o bolestiach chrbtice. Fotografiu nám poslal autor článku, lekár, ktorý ju v dobrej viere stiahol z Google Images. Najprv sme si mysleli, že je to žart a niekto sa z nás snaží podvodom vylákať peniaze. Zavolali sme tak na infolinku dotyčnej fotobanky, číslo sme si našli na ich stránke, lebo na faktúre bolo číslo vymáhačov. Prepojili nás na právne oddelenie a naozaj sme s nimi mali problém. Tak sme zacvakali na dohodu miesto 700€ iba 150€ a na radu právnika sme si nechali vystaviť doklad, že už nedlžíme tejto firme nič. Obrázok sme vymazali a od vtedy hľadáme alebo obrázky z licenciou CC0 alebo nakupujeme obrázky z fotobanky a odkladáme si daňový doklad.

Dajte šancu aj začínajúcim blogom

Buďte štedrí, dajte šancu aj začínajúcim blogerom a komerčným firmám. Tu ide o vzájomné pomáhanie si. Stanovte si vysoký štandard pre pravidlá a požiadavky na kvalitu článku. Nemáte dôvod odmietnuť niekoho, kto ich splní. Ak chcete alternatívu k drahej PPC reklame, Guest Blogging je jedna z veľmi nádejných alternatívnych marketingových metód budúcnosti. Správni a féroví startupisti a noví blogeri nezabudnú len tak, kto im dal prvú šancu.

Aký je váš názor na Guest Blogging?

Podeľte sa o svoje skúsenosti v diskusii pod článkom.

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad Google reklamou alebo novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.