Vyberte stranu

Landing page, je pristávacia stránka špeciálne vytvorená pre konkrétnu marketingovú kampaň. Zvýšte svoj zisk z platených online reklám jednoduchou pristávacou stránkou vďaka väčšej miere konverzií = viac nákupov na počet kliknutí. Na záver článku ponúkame pár užitočných príkladov, ako využiť landing page v praxi.

Čo je to teda pristávacia stránka?

Je to stránka vytvorená a ušitá na mieru pre konkrétnu marketingovú kampaň, typ kampane alebo konkrétne publikum. Stránka má špeciálny obsah, je navrhnutá so zámerom kvalitnejšie a viac zacieliť publikum vašej online kampane ako vaša domovská stránka. Zlepšujete takto UX/UI = zážitok a interakciu užívateľa, lepší komfort vedie k väčšej ochote nakupovať. Pristávacia stránka napríklad nemusí obsahovať vôbec texty, ktoré na hlavnej stránke webu chcete alebo musíte mať.

Ako vytvoriť landing page

Z technického pohľadu je pristávacia stránka taká istá stránka, ako ostatné stránky vášho webu. Ak pracujete v redakčnom systéme ako napríklad WordPress, normálne pridajte novú stránku, nadizajnujte ju podľa potrieb kampane a nastavte jej zrozumiteľnú adresu URL, aby ste vedeli v Google Analytics alebo inom nástroji na meranie návštevnosti správne vyhodnocovať kampaň.

V systéme, ktorý používame na MojaWebstránka.sk je tvorenie pristávacích stránok veľmi jednoduché, máme stovky šablón, ktoré vám ušetria čas pri návrhu landing stránky, vyberiete si z rôznych dizajnov ten, ktorý naviac vyhovuje plánovanému obsahu na stránke a rozmiestneniu CTA tlačidiel a bez znalostí programovania si stránku upravíte klikaním na mieru.

Má byť viditeľná pre všetkých návštevníkov?

To či má byť takáto stránka v menu webu alebo či vôbec zverejnená na webe záleží prípad od prípadu. Ak je na stránke napríklad ponuka so zľavou a platí iba pre konkrétne publikum, tak to asi nechcete vždy zverejňovať. Niekedy sa používajú pristávacie stránky aj ako produktové stránky a prinášajú organických návštevníkov = takých, ktorí prídu z Googlu zadarmo. Ak takéto stránky nemajú dobu exspirácie alebo dávajú zmysel vašej štruktúre stránky, prečo ich tam nenechať?

Bežne vidíme weby, ktoré majú landing page zakázanú pre Google a z hlavnej stránky sa na ňu nikdy nedokliknete. Spresní to síce meranie úspešnosti kampane, ale ak raz niekto z takejto stránky omylom odíde, tak sa tam už nevie vrátiť.

Ak sa tento návštevník chce veľmi vrátiť a „nevygúgli“ túto stránku, tak sa môže vrátiť naspäť na web, kde reklamu našiel, postláča[F5] Refresh a klikne na ňu zas, chceli sme to?

My používame aj aj, niektoré robíme umelo na URL adrese domena.sk/landing/… a niektoré sú súčasťou webu.

Rôzne dizajny, A/B alebo split testovanie

S landing stránkami môžete ľahko experimentovať a výhodou je, že táto stránka môže mať úplne iný dizajn, ako váš hlavný web.

Moderná webstránka má svoj dizajn a štýl. Ak sa snažíte o konzistenciu, máte na celej stránke jeden typ fontov, rovnaké medzery, farby z jednej palety, pekný web má jednoducho svoje pravidlá. Pristávacou stránkou môžete smelo porušiť dizajnové pravidlá bez toho, aby ste „rozbili“ váš hlavný dizajn. 

Stránky na špeciálne príležitosti ako napríklad vianočné alebo veľkonočné sviatky, landing pre e-book, landing pre potvrdenie prihlásenia do Newslettra môžu byť potom graficky „utrhnuté z reťaze“.

Experimentovanie a A/B testovanie so správnou analytikou vám dáva potom príležitosť optimalizovať web podľa chuti vašich návštevníkov. Vo všetkom hrá hlavnú úlohu štatistika. 

V našom systéme sa dá ľahko vytvoriť tzv. split test. Stránku, alebo jej akúkoľvek časť rozdeľte na viac verzií a nastavte si ciele. Systém automaticky meria podľa dosiahnutých cieľov efektivitu rôzneho obsahu a vyhodnotí víťazov. Ciele môžu byť CTA= call to action, miera odchodu zo stránky a podobne.

Pomocou split testov a landing stránky môžete vytvoriť lievik/funnel na váš web, ale aj zistiť, čo váš klient preferuje. Testovať môžete texty, farby aj celé sekcie.

Príklad 1 – zameranie na mobilné zariadenie

Tu tvoríte pristávaciu stránku napríklad len pre mobily.

Na Google Ads aj Facebooku sú kliky z mobilov lacnejšie ako kliky z PC. Chcete preto využiť túto príležitosť, ale vaša hlavná domovská stránka nie dobre konvertuje klientov z mobilu. Vytvoríte tak špeciálnu stránku, ktorá je navrhnutá iba pre mobil. Kašlete na PC a tablety. Spravíte pristávaciu stránku pre mobily, tlačidlá, texty aj poradie obsahu prispôsobíte tak, že očakávate 100% návštevnosť tejto stránky z mobilu. Z tejto stránky povypínate prvky, ktoré by mohli iritovať návštevníka v mobile. CTA prispôsobíte mobilnému telefónu.

Príklad 2 – špeciál podľa veku

Prispôsobíte stránku podľa veku publika.

Na stránke predávate produkty pre všetky vekové skupiny. Rozhodnete sa však na Facebooku spraviť kampaň na publikum s vekom 50+. Pristávacia stránka bude mať väčší text, nebude používať určitý slang a obsah prispôsobíte konzervatívnejšiemu publiku.

Príklad 3 – sezónna akcia na kupón

Kupóny môžu byť zradné, majú určité trvania a nemusíte ich chcieť rozdávať úplne každému. Niekedy zasa máte dôvod oddeľovať obsah pre existujúcich zákazníkov od obsahu pre nových.

Spustíte online kampaň na veľkú noc, rozdáte 50% kupón na nákup, ale iba určitej skupine publika, ktorá dúfate bude nakupovať viac ako jednu položku do košíka a kampaň sa vám iba pri tomto konkrétnom publiku oplatí. Aby ostatní zákazníci neboli rušení alebo vzrušení touto zľavou, oddelíte kupón na samostatnú pristávaciu stránku.

Príklad 4 – CTA = výzva k akcii

Platíte za kampaň a chcete výsledky. Návštevníka chcete premeniť na klienta. Na to pomáhajú CTA, call to action.

Klienti sa prekliknú na vašu landing stránku, ktorá na rozdiel od vašej hlavnej neslúži iba na prezentáciu. Táto stránka je viac akčná. Vyzýva návštevníka k akcii. Akcia môže byť napríklad vyplniť formulár, dopozerať video, stiahnuť knihu, zapísať sa do Newslettra, nakúpiť v e-shope, odporučiť web na sociálnej sieti, stiahnuť súbor, začať telefonát, klik na link a podobne.

Na čo si dať pozor

Pri tvorbe množstva landing stránok odporúčame dávať pozor na duplicitný obsah. Ak máte rozbehnutých viacero kampaní naraz a vytvoríte veľa landing stránok s rovnakým obsahom, nezabudnite ich vypnúť z indexovania v Google. Duplicitný obsah môže mať negatívne dôsledky na vaše umiestnenie vo vyhľadávaní. 

Starý obsah môže prekvapiť aj skúseného obchodníka. Nezabudnite na webe nechať omylom 50% zľavu alebo kupón, ktorý už nemôžete zákazníkovi uplatniť.

Premyslite si aj čo sa stane, ak zákazník z pristávacej stránky odíde omylom a chce sa vrátiť. Niekedy je to jedno, niekedy škoda prísť o zákazníka.

Funnelové stránky

V poslednej dobe často spomínaná marketingová metóda, kde vytvoríte na stránke niečo ako lievik = funnel z angličtiny a nasmerujete ľudí z kampane alebo organického marketingového kanálu na jednu stránku za účelom sledovať a merať konkrétny cieľ. Napríklad získať mail návštevníka odmenou za e-book, presvedčiť návštevníka na vyplnenie dopytového formulára a podobne. 

Aký je rozdiel medzi funnelom a landing stránkou? Funnel je tiež forma landing alebo pristávacej stránky, nič viac. Niektoré funnelové systémy majú svoje predurčené spôsoby vyhodnocovania, ale najlepšie je aj tak analytiku robiť na mieru podľa potreby konkrétnej kampane. Vždy sa zamyslite, čo pri kampani meriate a prečo.

Rozhodujú vždy výsledky

Nezabúdajte na nastavenie pristávacej stránky. Plánujte si aké ciele sledujete a podľa toho nastavte aj meranie. Meriate mieru odchodov = bounce rate, konverzie návštevníka na klienta, interakciu s niečim na stránke, CTA ako tlačítko, video, formulár? Viete povedať kedy a podľa akého merania bude vaša kampaň úspešná?

Aké sú vaše skúsenosti s pristávacími stránkami?

Podeľte sa o svoje skúsenosti v diskusii pod článkom.

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad Google reklamou alebo novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.