Viac ako 60% návštevníkov chodí na web z mobilov. Prečítajte si, na čo nezabudnúť pri tvorbe novej alebo prerábke starej webstránky, tak aby bolo jej prehliadanie cez mobil pohodlné pre návštevníka – Vášho zákazníka.

Odporúčané praktiky pre responzívny dizajn

1. „Call to action“ tlačidlo, tlačidlo vyzývajúce ľudí k akcii ako je napr. nákup, registrácia, telefonát, by malo byť umiestnené v hornej strednej časti stránky, kde ho návštevník ľahko uvidí.

2. Akcie a ponuky by nemali zatieniť alebo úplne prekryť navigáciu, dôležité informácie a „call to action“. Návštevníkov zmysluplne preveďte po svojej stránke miesto toho, aby ste vyrušili ich pozornosť a zmiatli ich.

3. Návštevníci mobilných stránok uprednostňujú krátke prehľadné menu, ktoré má pár výstižných položiek namiesto siahodlhého vymenovania všetkých kategórií obsahu.

4. Logo musí byť klikateľné. Väčšina ľudí automaticky predpokladá, že kliknutím na logo sa vrátia na hlavnú stránku a túto funkcionalitu očakávajú ako samozrejmosť.

5. Urobte ľuďom ľahké nájsť to, čo hľadajú a oni budú o to náchylnejší nakúpiť u Vás alebo využiť Vaše služby. Ak umožňujete vyhľadávanie na stránke umiestnite ikonku vyhľadávania alebo vyhľadávacie okno na vrch stránky, kde bude ľahké ho nájsť a kde hu ľudia budú aj očakávať.

6. Doplňte funkcionality automatického dopisovania alebo opravovania vyhľadávaného výrazu, uľahčuje to proces vyhľadávania na malých obrazovkách telefónov.

7. Ak webstránka ponúka rôzne druhy a varianty produktov dajte ľuďom možnosť filtrovania produktov.

8. Ak ide o e-shop, proces nákupu musí byť rýchly a ľahký. Nedávajte návštevníkom prekážky, ktoré by ich môžu vyrušiť v nákupnom procese, pretože už sa k nemu nemusia vrátiť.

 9. Nenúťte ľudí k registrácii, pokiaľ to nie je nevyhnutné. Ak ide o e-shop umožnite aj „nakupovať ako hosť“ bez registrácie, neprídete tak o nákupy príležitostných zákazníkov, ktorí nemajú motiváciu sa registrovať. 

10. Naopak, ak už máte zaregistrovaných vracajúcich sa zákazníkov, urobte im nákup ľahký a predvyplňte ich adresu a iné opakované údaje v objednávke.

11. Urobte vypĺňanie formulárov ľahké, ak treba napísať dátum, ponúknite kalendár, ak treba písať čísla zobrazte numerickú klávesnicu.

12. Používajte rozbaľovacie „drop-down“ políčka ak potrebujete zobraziť veľa kategórií alebo položiek na výber.

13. Používajte automatickú kontrolu na políčka, kde je to možné, ako napr. PSČ, emailová adresa a podobne.

 

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo. 

Shares
Share This