Vyberte stranu

Prečo je UX (User Experience) tak dôležitý pre e-shop a zároveň vplýva aj na môj kamenný obchod? Ako správne robiť UX pre mobilný e-shop a ako spraviť nákup v mobile príjemný a jednoduchý?

Poučme sa na príklade

Predstavte si, že máte e-shop, ktorý predáva výrobky, ktoré vaša firma vyrába. Tvrdo pracujete na tom, aby vaša stránka a online obchod boli ľahko použiteľné.

Príliš vás však nezaujíma, čo sa deje pri nákupoch cez mobil. Myslíte si, že ak už máte e-shop, tak máte online business pokrytý a všetko je OK.

Pravda v posledných rokoch je však taká, že viac ako 50% ľudí si robí prieskumy v e-shopoch na mobile a viac ako 40% zákazníkov nakúpi z mobilu. Aby mali pri nákupe vaši zákazníci dobrú skúsenosť, musíte začať myslieť ja na to, ako sa budú navigovať vo vašom e-shpe z mobilu.

Ak by supermarket mal mlieko v polici s mäsom, nemal nikdy cestoviny na sklade a mal iba jednu pokladňu, asi by sa dlho neuživili. Podobne je to aj s zle navrhnutým mobilným e-shopom.

Dobrý UX dizajn e-shopu

Uistite sa, že mobilná verzia obchodu správne funguje, ľahko sa používa a je intuitívna.

Rýchlosť mobilnej stránky

Mobilná stránka by sa mala v prvom rade načítať rýchlo. Mobilné siete v závislosti od kvality signálu a zákazníkovho balíka dát spomaľujú načítanie zle navrhnutej stránky. Veľké obrázky, zle použité štandardy dokážu tak spomaliť e-shop, že zákazník ho znechutený opustí a nakúpi inde a nechá vám „plný košík“ opustený vo vašej virtuálnej predajni. Nemusí sa však už nikdy vrátiť.

Jednoznačné pokyny

Uistite sa, zákazník nájde čo hľadá, vie čo má spraviť aby tovar vložil do košíka a vie sa presunúť do pokladne a zaplatiť. Postup musí byť intuitívny a jednoznačný.

Texty, ktoré sprevádzajú a nie sú mätúce

Texty by mali byť jednoduché, jednoznačné sprevádzať zákazníka procesom nákupu tak jednoducho, ako sa len dá. Namiesto „Už len niekoľko krokov a máte nakúpené“, zariaďte radšej, aby vaša filozofia bola „Jeden klik a ste v pokladni“.

Nemýľte zákazníka a nepreceňujte

Odpustite si žargón, slang, príliš odborné výrazy alebo termíny používané iba jedným výrobcom, zákazník nemusí rozumieť. „HiFi audio“ je fajn výraz pre fajnšmekrov, ale zákazník chce počuť „vysoko kvalitné reproduktory“. Nie každý zákazník vyštudoval vaše remeslo a vyzná sa v každom obore pod slnkom.

Logika, organizácia a navigácia

Okrem jednoduchých textov sa v mobilnom e-shope dá ľahko navigovať pomocou logicky usporiadaného menu a jeho kategórií, informácie sú logicky organizované.

Pri výrobkoch sa nachádzajú užitočné informácie, ktoré zákazníkov naozaj najviac zaujímajú. Okrem krátkeho popisu obsahuje aj plný popis výrobku, všetky relevantné funkcie, veľkosti, tvary, farby a technické špecifikácie.

Správny spôsob ako zobraziť zľavu

Ak máte zľavu, zobrazte ju popri pôvodnej cene, aby zákazníci videli koľko ušetria. Potom môžu povedať kamarátom, ako ušetrili 30%.

Cena za dopravu

Umožnite zákazníkom zobrazovať odhadovanú cenu za dopravu už v košíku. Zabránite nepríjemným skúsenostiam pri platbe alebo v pokladni. Cena za dopravu je jeden z najväčších dôvodov opustenia košíka. Niekedy však zákazníci akceptujú aj vyššie poštovné, ak o tom vedia vopred a nie je to len nepríjemné prekvapenie.

Zjednodušte nákup, raz ako sú veci v košíku

Ak už má zákazník vybrané, umožnite mu zaplatiť najjednoduchšie ako viete. Ideálne v pokladni zberajte iba najnutnejšie údaje a umožnite zákazníkom platbu kartou.

Zákazníci, ktorí nakupujú u vás prvý krát si nemusia želať vytvárať účet na vašom webe. Umožnite im platbu aj bez registrácie.

Automaticky pošlite zákazníkom potvrdzujúci e-mail hneď po objednávke. Pomôže to vyladiť prípadné nejasnosti skôr, ako objednávku zabalíte a odošlete.

Kontaktujte nás, pomôžeme vám navrhnúť inteligentný e-shop.

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo. 

Shares
Share This