Vyberte stranu

Analytika webstránok a reklám

Merajte, aké aktivity premieňajú návštevníkov na klientov.

Pomôžeme Vám presne zmerať, či Vaše marketingové aktivity prinášajú zisk a konverzie. 

Z

Nevyhadzujte peniaze von oknom!

Ušetrené peniaze radšej investujte do dobre nastavenej reklamnej kampane a kvalitnej webstránky.

Meranie webstránky

O vašich návštevníkoch Google zbiera veľa údajov nie len na Vašej stránke, ale spája a nakupuje databázy z iných zdrojov ako nákupné správanie, čo pozerajú na Youtube, čo vyhľadávajú. Tieto data môžete využiť aj Vy k analýze profilu návštevníka a vylepšiť tak svoju stránku, alebo vytvoriť lepšiu, cielenejšiu a efektívnejšiu reklamu.

Meranie publika, kto sú Vaši návštevníci?

Počet návštevníkov, nových, vracajúcich sa, miera okamžitých odchodov (pozreli jednu stránku a dosť), geografické údaje – krajina, mesto návštevníkov, technológie – prehliadač, rozlíšenie obrazovky, operačný systém, pohlavie, vek, záujmy.

Akvizícia, odkiaľ prišli návštevníci stránky?

Merajte, odkiaľ Vaši návštevníci prišli a koľko ich bolo z ktorého zdroja. Koľko návštevníkov prišlo priamo na stránku napísaním Vašej webovej adresy do internetového prehliadača, koľko prišli cez link z inej stránky, koľko zo sociálnych sietí a ktorých, koľko z reklamných kampaní.

Správanie návštevníkov na stránke

Ktoré stránky si pozerajú najviac, aký je priemerný čas na stránke, priemerná miera okamžitých odchodov, na ktorú „pristáli“ ako prvú, z ktorej najviac odchádzajú. Prehľad s názvom Tok správania umožňuje zobraziť lievik, ako sa návštevníci pohybujú na Vašom webe.

Konverzie, vykonal návštevník očakávanú akciu?

V e-shope je konverzia najčastejšie nákup, vloženie do košíka a podobne. Zaujímavé je merať napríklad, či je viacej konverzií z Google vyhľadávania, reklamy alebo zo sociálnych sietí. Na stránke bez e-shopu sa definujú zasa ciele ako odoslaný formulár, preklik na stránku s kontaktmi a podobne. 

Meranie reklamy

Ak si platíte online reklamu, a to kdekoľvek, nie len v Google, napríklad na Facebooku, Instagrame, Youtube, E-targete, posielate Newsletter, platíte influencerovi, máte vlastné stránky, ktoré zobrazujú bannery, pri všetkých online reklamných kampaniach viete merať veľmi presne koľko návštevníkov z takejto kampane prišlo a koľko z nich nakúpilo v e-shope alebo splnilo na stránke stanovený cieľ.

Konverzie reklamných kampaní

Prichádzajú na Vašu stránku tí správni návštevníci? Konverziami meriate, či je Vaša reklamná kampaň zacielená na správne publikum. Správne publikum prináša viac konverzií vo forme nákupov alebo objednávok.

Meranie efektivity reklamy cez nákupnú cenu

Prepojením Google Analytics s Google Ads alebo Facebook pixel s Facebook Ads dokážete merať efektivitu reklamnej kampane, meriate cenu za klik / kampaň a ako efektívna je kampaň podľa ceny za preklik v porovnaní s mierou konverzie.

Meranie efektivity publika

Analytika nemusí merať len kampane, ale aj aké publikum zaznamenáva najlepšie konverzie. Sú to muži alebo ženy, v akom veku, z akého mesta, s akým vzdelaním a podobne. Na základe týchto dát môžete neskôr lepšie zacieliť kampaň v Google alebo Facebook Ads.

Vlastné merania

Podľa typu Vášho biznisu, odvetvia, produktu alebo služby je niekedy dobré vytvoriť si vlastné meranie na mieru. Podľa vlastných meraní môžete napríklad zistiť, že najviac návštevníkov nakupuje po 17:00, alebo cez víkend, že sa oplatí cieliť tých, čo už na Vašej stránke boli a podobne.

Ako Vám pomôžeme s analytikou webstránok a reklám?

Pri tvorbe webstránky je veľmi dôležité presne definovať účel stránky. Zvolíme správny postup podľa toho, aký je účel stránky a aké marketingové ciele sledujete.

Na stránku sa podľa účelu vložia a nastavia správne meracie kódy, ktoré zmerajú odkiaľ prišiel návštevník a čo na stránke robí, aké ciele splnil.

Ak je účelom odoslať objednávkový alebo dopytový formulár, navrhneme stránku tak, aby sa váš návštevník dozvedel na stránke všetko potrebné a z akéhokoľvek miesta na stránke sa vedel dostať k formuláru. Podľa toho nastavíme v analytike aj ciele, v reklamách definujeme podľa ceny poskytovanej služby a marže ideálnu mieru konverzie a strop ceny za klik.

Ak je cieľom nákup v e-shope, budeme merať ideálne publikum, ideálny zdroj / reklamný kanál, ideálne kampane z ktorých plynú konverzie. Cieľom je vytvoriť systém merania tak, aby klient vedel, kedy a za akú reklamu a kde sa mu reklama oplatí a kedy nie.