Všetko o newslettri

Newslettrový systém je jedna z funkcií webstránky s možnosťou odoslať až 20 000 e-mailov mesačne zahrnutých v cene služby Webstránka, s možnosťou zvýšiť limit na posielanie podľa potreby za najnižšie ceny na trhu.

Zákazníci sa na Vašej webstránke alebo e-shope môžu prihlásiť na odber newslettra. Vy potom vytvoríte e-mailovú kampaň, kde informujete o akciách a novinkách a pošlete im ju priamo do ich e-mailovej schránky. Ide o kompletnú službu zahŕňajúc všetko od zberu e-mailových adries návštevníkov až po odosielanie e-mailových kampaní a štatistiky ich úspešnosti. Prvotné spustenie a nastavenie systému je tiež v cene služby Webstránka. Tu predstavujeme funkcie, možnosti a výhody newslettrového systému.

Ako a prečo používať newsletter?

Majitelia webstránok a e-shopov vedia, že je to cesta ako získať nových zákazníkov, znížiť náklady na získanie nových zákazníkov, udržať existujúcich a zarobiť viac.

Predstavte si, že už máte hotovú webstránku alebo e-shop. Dali ste do nej čas, peniaze, námahu a teraz je čas, aby sa Vám to začalo vracať. Na Vašu stránku prídu návštevníci, možno ste si dokonca zaplatili reklamu, aby ku Vám prišli. Nie každý návštevník okamžite nakúpi alebo si objedná službu. Možno práve iba hľadá informácie alebo si robí prieskum, a potom odíde z Vašej stránky. Práve ste možno prišli o potencionálneho zákazníka a možno aj o peniaze za reklamu, ktorá ho na Vašu stránku doviedla. Nenechajte ho len tak odísť a zabudnúť na Vás, ponúknite mu možnosť zapísať sa do newslettra. Premeňte náhodného návštevníka, ktorý by sa už na Vašu stránku nikdy nemusel vrátiť na pravidelného odberateľa Vašich e-mailov.

Nezabúdajte ani na existujúcich zákazníkov. Udržať si existujúcich je obvykle lacnejšie ako získať nových. Starajte sa o nich. Niekedy stačí málo. Zaželajte im pekné Vianoce, pošlite verným kupón na zľavu či darček alebo užitočnú informáciu. Keď sa im pripomeniete, vytvoríte s nimi vzťah, nebudú mať dôvod ísť hľadať inde.

Získajte kontrolu a nezávislosť. Strávili ste roky času a množstvo peňazí na získavanie fanúšikov na sociálnych sieťach? A teraz, keď by ste si už mali užívať výhody svojej tvrdej práce vo forme ľahkej a príjemnej komunikácie s fanúšikmi a zákazníkmi, hups, sociálna sieť zmení pravidlá a obmedzí Váš komunikačný kanál. Vybudujte si vlastný zoznam zákazníkov a fanúšikov, ktorým môžete poslať e-mail priamo do ich schránky, kedy potrebujete. Nebuďte odkázaní na niekoho milosť a nemilosť.

Najlepšie na newslettroch je, že vytvoriť a odoslať e-mailovú kampaň zákazníkom je tak jednoduché ako poslať e-mail. Čas Vám ušetrí to, že prihlasovanie a odhlasovanie zákazníkov z newslettra sa deje automaticky, a to že cez autorespondery môžete nastaviť e-maily, ktoré sa zákazníkovi automaticky odošlú podľa vopred zadefinovaných kritérií, napr. hneď po zapísaní do newslettra mu príde ďakovný e-mail, o 2 dni neskôr mu príde e-mail predstavujúci Vaše služby alebo produkty, a 5 dní mu príde kupón na zľavu na prvý nákup a podobne.

Prečo je newslettrový systém lepší ako posielanie hromadných e-mailov z klasickej schránky ako G-mail, Outlook, Centrum, …

Posielate teraz hromadné e-maily cez kópiu (CC) alebo skrytú kópiu (BCC) klasickým e-mailom? Prejdite na newslettrový systém a budete milo prekvapení. Posielanie e-mailových kampaní je rovnako ľahké ako poslať klasický e-mail.

Predstavte si aké pohodlné a efektívne to môže byť. Nový zákazník sa zapíše do newslettra. Bude automaticky pridaný do zoznamu, Vy nerobíte nič. Máte niečo nové pre zákazníkov, vytvoríte e-mailovú kampaň, vyberiete komu poslať a odošlete. Uvidíte koľko e-mailov bolo doručených, prečítaných, či sa zákazníci z e-mailu preklikli na Vašu stránku a ktorí zákazníci si e-mail prečítali. Niektorí zákazníci sa odhlásia, že už nechcú dostávať ďalšie e-maily. Uvidíte kto sa odhlásil. Nemusíte robiť nič. Odhlásení budú automaticky vyradení z ďalšieho posielania. Váš čas je príliš cenný, aby ste ho trávili ručnou aktualizáciou e-mailových adries pre novo prihlásených a odhlásených zákazníkov a vymazávaním neexistujúcich adries!

Budete úspešní, Vaša stránka bude rásť. Počet zákazníkov zapísaných do newslettra sa bude zvyšovať na 100, 200, 500, 2000 a viac. S klasickým e-mailom narazíte na limity, napr. G-mail dovolí poslať denne iba 500 správ. Newslettrový systém dokáže odosielať aj milióny e-mailov denne.

Nebojte sa SPAMU

Vaše hromadné e-maily zákazníkom nie sú spam, ak spĺňajú nasledovné podmienky. Zákazník si e-maily vyžiadal, zapísal sa do odberu newslettra. Zákazníkovi pošlete e-mail s potvrdzujcim odkazom. Kliknutím naň potvrdí, že naozaj chce od Vás dostávať e-maily – toto je tzv. double opt-in systém. Máte o zákazníkovom prihlásení potvrdenie, záznam. Zákazník má možnosť kedykoľvek sa z newslettru odhlásiť, v každom e-maili mu dáte možnosť kliknúť na odhlasovací odkaz.

Používaním nášho newslettra máte všetky tieto povinnosti vyriešené.

Pre zaujímavosť, svojim existujúcim zákazníkom môžete za určitých okolností posielať ponuky aj keď sa nezapísali do Vášho newslettra. Prečítajte si o tom viac v článku Čo je a čo nie je spam.

Aj keď splníte všetky vyššie uvedené podmienky, celá Vaša práca môže výjsť nazmar. Ak nebudete mať správne technické nastavenia, Vaše e-maily skončia zablokované v nevyžiadanej pošte ako spam. Ako tomu predísť? Správne doručenie do schránky sa dosahuje vďaka technickým nastaveniam pre doménu (DNS záznamy, DKIM, SPF, DMARC), ktoré za Vás urobíme. Postaráme sa tiež o to, že e-mailové adresy odhlásených zákazníkov a neexistujúce e-mailové adresy budú automaticky vyradené z ďalšieho posielania. Ak by ste toto nerobili, zvyšujete pravdepodobnosť, že Vaše e-maily skončia ako spam.

Ako funguje používanie newslettra?

Na stránku si pridáte zberací formulár. Návštevník stránky do neho zadá svoju e-mailovú adresu. E-mailová adresa sa zapíše zo zoznamu. Automaticky sa na ňu odošle e-mail s potvrdzujúcim odkazom. Návštevník sa prihlási do svojej schránky a kliknutím na odkaz potvrdí, že chce e-maily od Vás naozaj dostávať. Až po tomto potvrdení bude možné návštevníkovi posielať e-maily.

K dispozícii máte viac ako 100 predrobených dizajnov zberacieho formulára, z ktorých každý sa dá ešte individuálne upravovať, tak aby ladil s celkovým dizajnom stránky. Vyberáte si tiež kedy a kde sa má formulár návštevníkovi zobraziť. Má sa mu okienko zobraziť v dolnom rohu stránky, v bočnom paneli alebo v päte stránky? Má mu vyskočiť okienko? Vyberiete si kedy sa má zobraziť. Hneď pri načítaní stránky alebo až po niekoľkých sekundách. Alebo až keď sa návštevník začíta a posunie sa nižšie na stránke. Prípadne ponúknete zákazníkovi Váš newsletter potom, čo nakúpi v e-shope. Možností a kombinácií je veľa. Určite si vyberiete.

Ručné vytvorenie a odoslanie kampane

Dajme tomu, že máte novú ponuku alebo chcete poslať užitočné informácie svojím zákazníkom. Prihlásite sa do newslettrového sytsému. Vytvoríte novú e-mailovú kampaň. Je to rovnako ľahké ako napísať e-mail. Napíšete predmet správy, obsah správy, pridáte obrázky ak chcete, odkazy na Vašu stránku, … Vyberiete zoznam zákazníkov, ktorým sa má e-mailová kampaň odoslať. Kliknete odoslať hneď alebo nastavíte dátum a čas kedy sa má kampaň odoslať. Po odoslaní kampaň vidíte v priečinku odoslaných aj s prehľadnými štatistikami. Dozviete sa napríklad koľko zákazníkov si e-mail prečítalo, koľko z nich sa odhlásilo z ďalšieho odberu, či sa z e-mailu preklikli na Vašu stránku.

Autorespondery

Autorespondery sú predrobené e-maily, ktoré sa automaticky odošlú podľa vopred zadefinovaných kritérií. Napríklad, zákazník sa zapíše do newslettra. Hneď po zapísaní dostane uvítací e-mail s poďakovaním. O dva dni neskôr mu príde kupón na zľavu pri prvom nákupe. O ďalšie tri dni mu príde PDF na stiahnutie (e-kniha zadarmo, katalóg produktov, …). A o týždeň neskôr mu príde informácia o vernostnom programe. Vy to jeden krát nastavíte. A potom vždy keď sa zapíše nový zákazník do newslettra, tieto e-maily sa mu automaticky budú odosielať v stanovenom poradí a čase.

Ukážka newslettrového systému

Newsletter systém je k dispozícii v demo verzii. Po kliknutí na tlačidlo budete v novej karte prehliadača presmerovaný na prihlasovaciu stránku systému.

V rámci demo verzie nie je možné ukladať alebo odosielať kampane, slúži na ukážku užívateľského prostredia a funkcií.

Pozrite si a vyskúšajte ako vyzerá vytváranie kampane. V odoslaných kampaniach nájdete vzorové štatistiky.

Napojenie na MailChimp, AWeber a ďalšie newslettrové systémy

Ak nechcete využívať newslettrový systém, ktorý je súčasťou Mojawebstranka.sk, Vašu stránku alebo e-shop je možné napojiť na tieto systémy:

  • MailChimp
  • AWeber
  • Campaign Monitor
  • Constant Contact
  • Mad Mimi
  • Infusionsoft
  • iContact
  • GetResponse
  • MailPoet
  • Feedblitz
  • Sendinblue
  • OntraPort
  • MyEmma
  • SalesForce
  • HubSpot
  • ActiveCampaign
  • ConvertKit
  • MailerLite
  • Mailster

Pin It on Pinterest

Share This

Používaním tejto stránky súhlasíte s použitím cookies. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close