Vyberte stranu

Prečo je e-mailový newsletter efektívnejší ako zdieľanie na sociálnych sieťach? Zbieraním e-mailov od vašich zákazníkov viete presnejšie zacieliť a získate väčší dosah kampane.

E-mail na zákazníka máte viac pod kontrolou, sociálne siete často menia algoritmy, ktoré určujú kde a komu zobrazujú firemné príspevky. Ak sa váš klient prihlási do Facebooku hodinu potom, ako ste váš príspevok publikovali, nemusí sa mu váš príspevok zobraziť vôbec alebo ho nemusí už stihnúť na hlavnej nástenke. Závisí na tom, koľko toho váš klient na Facebooku odoberá.

S e-mailom je to inak, správu si klient nájde v priečinku doručenej pošty, označenú ako neprečítané.

Tento článok je o výhodách e-mailu oproti komunikácii s klientom prostredníctvom sociálnych sietí. Ak naozaj chcete zákazníka na 100% osloviť a nebojovať počas toho s reklamou vašej konkurencie, e-mail je vhodná voľba elektronickej komunikácie.

Neustále zmeny na Facebooku

Facebook v minulosti spustil a neskôr vypol tzv. Prieskumníka, narušil tak dôveru firiem, ktoré sa roky snažia budovať svoju komunitu na Facebooku, investovali stovky hodín času a vynaložili veľa peňazí do získavania fanúšikov. Facebook im znížil organický dosah príspevkov, efektívne ostali iba platené reklamy. Po vypnutí prieskumníka sa však už organickosť Facebooku nevrátila.

Po novom sa oplatí zamerať na „lajkovanie“ a „zdieľanie“ a staviť na viralitu, nedá sa spoliehať na Facebook ako stabilný komunikačný kanál s klientom.

Facebook je dobrá alternatíva, nie nástroj na výhradnú komunikáciu so zákazníkmi. Najprv zrušili posielanie priamych správ do schránky odberateľa, potom začali rozhodovať o umiestnení príspevkov vzorce a nie časová os. Dnes Facebook robí nové experimenty skoro každý mesiac, nedá sa tak plánovať a odhadovať dosah kampane.

Príklad: Na Facebooku máte 100 000 fanúšikov, tešíte sa tak veľkej popularite. Vaši klienti sa prihlásia do Facebooku a k vašim príspevkom sa v tom závale príspevkov nedostanú inak, ako keď aspoň niekoľko ľudí z ich priateľov lajkne váš príspevok. Tak fungujú vzorce na Facebooku. Je to prirodzený filter, kde Facebook rozlišuje trendy, ale viralitu nemáte nikdy pod kontrolou.

Twitter je menej populárny, problémy má podobné ako Facebook

Ak chcete sledovať niekoho na Twitteri, je to veľmi ľahké, ale sledovať viac subjektov naraz je už problém. Ak váš klient sledujete napr. iba 10 ľudí s priemerom 3 príspevky denne, tak ho po prihlásení čaká 30 nových príspevkov denne, v praxi je toho oveľa viac. Preto aj Twitter začal používať magické vzorce a snaží sa za vás rozhodovať, čo sa zobrazuje prvé. Rovnaký problém, vaša správa sa nedostane spoľahlivo ku klientovi.

Odberateľ má na výber dostávať správy okamžite, alebo v súhrne. Firemný oznam sa ľahko stratí v záplave konkurencie. Twitter je v našich končinách slabý, takže slúži ako doplnok v komunikácii – bonus v dosahu kampane.

E-mailový newsletter tu je už viac ako 40 rokov a nikam neodchádza

E-mail je zabehnutá technológia, e-mail má každý používateľ internetu na rozdiel od konta na sociálnej sieti. Výhody e-mailových kampaní sú stabilita, kontrola, percento dosahu, lepšia schopnosť šíriť citlivé údaje.

Kontrola a stabilita

Ak chcete šíriť informáciu smerom ku klientovi, chcete mať pod kontrolou kedy a či vôbec e-mail dostane.

Zoznam e-mailov môžete segmentovať na viac častí a osloviť iba určitú časť vašich klientov, napríklad takých, ktorí si ešte určitý výrobok nekúpili.

Váš e-mail príde klientovi vtedy, keď ho odošlete. Žiadny algoritmus neblokuje vaše správy.

Percento dosahu

Ak máte 1000 odberateľov e-mailového newslettera, tak v udržiavanom zozname a správne nastavenej kampani by malo 1000 klientov čakať váš e-mail v inboxe.

Dosah kampane je teda jedinečný, kazia to iba zrušené schránky. Koľko klientov si váš e-mail prečíta je podobne ako na sociálnych sieťach na vašej šikovnosti. Dnes máme nástroje, ktoré zistia či si klient správu prečítal a ak na niečo v e-maili klikne a presune sa ku vám na webovú stránku, viete, že to je on a môžete klienta presne zacieliť, dať mu zľavu alebo analyzovať, či sa na stránke zdržal, alebo ho vaša ponuka nezaujala. Pri sociálnych sieťach viete iba to, že to bol niekto z Facebooku.

Citlivé údaje

Moderné Newsletterové systémy umožňujú komunikovať s vašim klientom personalizovane. Oslovujete ho menom, do e-mailu automaticky vložíte jeho heslo, osobný údaj, priložíte faktúru a podobne. Na rozdiel od sociálnych sietí, Newsletter môže byť viac osobný a o to efektívnejší.

SPAM, zmeny k lepšiemu

Moderné technológie a nové zákony momentálne prispeli k tomu, že do spamu sa dostávajú iba spameri alebo firmy, ktoré si nedali námahu nastaviť správne e-mailovú kampaň. Pomocou SPF, DKIM DNS záznamov, jednoklikovým odhlásením z odberu a podobným novinkám sa už netrápite s tým, či skončí váš e-mail v spame.

Záver

Sociálne siete sú veľmi dobré nástroje na priamy marketing, ak máte aspoň minimálny rozpočet, veľa času a sledujete trendy. Určite nie je dôvod opustiť sociálne siete, sú efektívny nástroj na získavanie nových klientov cielene  podľa kritérií ako vek, pohlavie, bydlisko, vzdelanie.

Oslovovanie nových klientov e-mailom ani legálne v EU nie je možné, vo väčšine prípadov je to spam. Prečítajte si viac v našich ostatných článkoch Čo je a čo nie je spam a Pokuty za spam.

E-mail je najvhodnejší na komunikáciu s klientmi, s ktorými už máte obchodný vzťah, alebo sa dobrovoľne prihlásili do odberu e-mailov. Radšej existujúceho zákazníka nasmerujte, aby sa zapísal aj do vášho e-mailového Newslettera, ako ho posielať „lajkovať“ váš Facebook.

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad Google reklamou alebo novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.