Facebook testoval v šiestich krajinách: Slovensko, Sri Lanka, Kambodža, Bolívia, Guatemala a Srbsko tzv. prieskumníka Explorer feed, kde oddeľoval komerčné príspevky od súkromných a správy z médií a skupín sa sa nezobrazovali ľudom inak ako ak si ich ručne vyhľadali v prieskumníkovi. 1. Marca Facebook ohlásil koniec prieskumníka

Facebook priznal, že nezvládol komunikáciu s médiami a uznal, že médiá ani ľudia to tak nechceli. Inými slovami, Facebook stratil svoju funkciu spájať ľudí s médiami a biznisom, evidentne sa zľakol, lebo médiá na Slovensku nie len nesúhlasili, ale začali sa zariaďovať na život bez Facebooku, Denník N, SME aj eTrend sa tejto zmene venovali aj článkami, začali zberať od ľudí e-maily radšej ako ich presviedčať, že „Sledujte nás na Facebooku“. Firmy a médiá zistili, ako závislí boli od Facebooku a myslím si, že tak skoro už nenaletia, budú si dávať v budúcnosti pozor a budú sa snažiť mať naozajstných lojálnych návštevníkov na svojom webe, nespoliehať sa na Facebook ako zdroj návštevnosti. Niektoré médiá sa prepadli návštevnosťou, niektoré investovali do zberu e-mailov namiesto „Folovov“ a „Lajkov“.

Majiteľom e-shopov a webstránok odporúčame to isté. Facebook je doplnok, je to skôr „čet“, kde sa ľudia môžu dohodovať, zabávať a organizovať, biznis tam je zaujímavý iba pre predaj koncovému spotrebiteľovi a skupiny s rovnakými záujmami. Facebook nemá dobré vyhľadávanie a je neprehľadný, skupiny, ktoré sa tam tvoria sú pracne vytvorené, rovnako si ich môžete vytvoriť na svojej stránke s fórom a nechať ľudí navštevovať radšej Vašu stránku ako Facebookovú. Má to aj výhodu, že lepšie uvidíte, prečo návštevníci na stránku chodia a cez Google Analytics presne zistíte, čo na Vašej stránke je dôležitý a naj-navštevovanejší obsah a zistíte, prečo ste pre ľudí dôležitý, aký obsah ich zaujíma alebo pritiahol. 

Alternatíva je stále zber e-mailov a rozposielanie cez Newslettrový systém, hlavné výhody sú nezávislosť na cudzích weboch ako Facebook, Twitter a podobne, e-mail takisto nezobrazuje cudziu reklamu okolo Vašej správy a zobrazí sa v inboxe Vášho klienta, nie medzi stovkami iných príspevkov niekde na nástenke Facebooku.

Reklama na Facebooku je stále zaujímavá pre firmy, ktoré predávajú koncovému spotrebiteľovi. Veľké množstvo možností cielenia a relatívne nižšie ceny od Google Adwords, naopak firmy, ktoré predávajú iným firmám tam nemajú takmer žiadne možnosti cielenia a musia byť kreatívne alebo mať vysoký rozpočet na reklamu.

Podeľte sa o svoje skúsenosti s prieskumníkom a čo si myslíte o jeho konci, máte už svoj newsletter?

Pin It on Pinterest

Share This

Používaním tejto stránky súhlasíte s použitím cookies. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close