V tomto článku sa budeme venovať webovým stránkam, ktoré zarábajú peniaze a prinášajú nových zákazníkov.

Sú rôzne typy webstránok, niektorých účel nie je priamo zarábať, slúžia iba ako hobby, ako profil, alebo nástenka, zverejňovanie príspevkov rôznych inštitúcií a podobne, my sa však budeme teraz venovať stránkam, ktorých priamy účel je priniesť nového klienta, zvýšiť obrat, odbremeniť podnikateľa a zvýšiť povedomie o značke alebo produkte, ktorý takáto stránka propaguje.

Noví zákazníci

Získať nových zákazníkov, predať viac existujúcim, udržať kontakt s existujúcimi zákazníkmi a na pár kliknutí ich osloviť s Vašou novou ponukou, to je presne to, čo môžete od webstránky očakávať. 

Zákazníci posudzujú firmy aj podľa webstránky, krásna webstránka pridá konkurenčnú výhodu, dôveryhodnosť. Je to Vaša vizitka, rovnako ako zamestnanec, ktorý komunikuje s klientom. Dobrá stránka obsahuje dôležité informácie na hlavnej stránke, obsahuje kontakty a cenník, ak je to možné. Návštevníci, prichádzajúci cez Google, zle spravené stránky väčšinou do pár sekúnd vypnú, výsledky hľadania v Google si otvárajú v nových oknách/taboch  a postupne vypínajú, čo sa im nepáči.

To, že firma webstránku nemá je často hlavný dôvod, že klient nenakúpi u Vás. V prvom rade Vás nenájde, nevie si o Vás spraviť dojem, získať k Vám vzťah, predstaviť si produkt, on firmu bez stránku vidí iba ako zápis v nejakom zozname firiem. Stránka mu ukáže Vás a Váš produkt, pomôže mu dostať sa k Vašej pobočke, odpovie klientovi na časté otázky, ktoré by sa Vás inak pýtal do telefónu, ale veľa ľudí sa hanbí telefonovať a preto si nájde niekoho iného, kto stránku má.

Na rozdiel od Facebooku máte plnú kontrolu nad dizajnom stránky a pozornosť Vášho zákazníka nerozptýli jeho kamarát, ktorý si s ním chce pokecať alebo reklama Vašej konkurencie.

Zberanie e-mailov od návštevníkov webstránky premení náhodných návštevníkov na zákazníkov a zvýši predaj dobre cielenými ponukami pre existujúcich zákazníkov.

Vďaka článkom na Vašej stránke si na internete môžete vybudovať dobrú povesť napríklad užitočnými informáciami z Vašej oblasti, ktoré budete postupne zverejňovať na stránke ako články, alebo inak povedané písať blog.

Zverejnenie referencií spokojných zákazníkov je ďalší výborný spôsob, ako získať viac nových klientov. Klasické odporúčanie typu: „Poznáš nejakého dobrého zubára, advokáta, stavbára, remeselníka?“ asi poznáte, ale nie každý dá na radu suseda, väčšina ľudí si aj tak spraví druhý názor na internete, takmer určite ak ide o cenu. Tu majú výhodu podnikatelia, ktorí svoje ceny zverejnia na webe a to vôbec nemusia byť lacnejší ako ich konkurencia, krásna stránka, referencie a verejný cenník znamená vyššia dôvera a nesmierne väčšia šanca, že si Vás klient nechá otvoreného v prehliadači a zváži Vaše služby.

Mobilná verzia

Už dávnejšie v roku 2015 Google oznámil, že vyhľadávaní má rovnako z mobilu ako domácich počítačov, dnes už je väčšina z mobilných zariadení. Z roka na rok rastie počet mobilných užívateľov v priemere o 6%, najviac sa mobily používajú na hľadanie v čase od 7h ráno do 10h doobeda, počas pracovnej doby. Určite ste si všimli, že sa zvyšuje počet ľudí, ktorí keď idú hľadať či je otvorená prevádzka obchodu alebo ich obľúbená reštaurácia, úrad, lekár, hľadajú na internete, lebo iba tam to vie byť aktuálne, v papierových Zlatých stránkach sa zmena otváracích hodín alebo telefónneho čísla prejaví až v ďalšom výtlačku, nová generácia mladých ľudí už ani netuší, čo Zlaté stránky sú.

Ak klient hľadá remeselníka, lekára, výrobok z Vášho obchodu, službu ktorú poskytujete, vďaka Google a Vašej internetovej stránke sa ku Vám dostane za pár sekúnd z mobilu, ktorý má vo vrecku, či už sedí v práci, vo vlaku, v autobuse na ceste z práce, alebo sa nudí v čakárni, tu je Vaša šanca, aby nakúpil od Vás, najedol sa vo Vašej reštaurácii, dal zarobiť Vám a nie konkurencii, ktorá stránku ešte nemá.

Mojawebstranka.sk je automaticky robená pre mobilné zariadenia a tablety a nepotrebujete si nič inštalovať, študovať, celý proces je automatický.

Zvýšenie tržieb

Väčšinou sa naraz môžete venovať iba obmedzenému počtu zákazníkov, malá firma a živnostník tak jednému naraz. Keď pracujete a nemôžete počas toho zdvihnúť telefón, Vaša stránka dokáže zobraziť:

  • ponuku služieb a produktov
  • prijať správu alebo požiadavku na cenovú ponuku cez kontaktný formulár
  • prijať kontakt na zákazníka a môžete mu zavolať neskôr
  • alebo ideálne rovno prijať objednávku cez e-shop

Odbremenenie podnikateľa

Webstránka či e-shop pre Vás pracujú aj keď spíte. Webstránka komunikuje so zákazníkom za Vás – popíše produkty, služby, odpovie na najčastejšie otázky, naviguje zákazníka kde Vás nájde. 

Mám veľa práce – nestíham, na čo by mi bola webstránka. Práve preto potrebujete webstránku, propagujte iba tie produkty, ktoré Vám najviac zarábajú. Nechajte stránku odpovedať zákazníkom na také otázky, ktoré by sa inak pýtali telefonicky a vyrušovali Vás počas práce. Odmietať zákazníkov je ľahšie ako získavať nových, ak máte dobré tržby a ste skutočne takí vyťažení, zamerajte sa na nových zamestnancov a použite stránku ako nástroj na rast.

Pin It on Pinterest

Share This

Používaním tejto stránky súhlasíte s použitím cookies. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close